Khamis, 7 Mei 2009

Siakap Lada Hitam

Aku ni dh tak suka makan ikan laut dh (sejak sakit ari tuh, tak boleh bau ikan, hanyir semacam jer, buat loya tekak aku)..... tp ikan masin dan pekasam tu still boleh telan lagi. Tapi stok ikan masih banyak dalam freezer tuh, nk tak nk kenalah masak jugak.

Resepi ni aku dapat dari dalam tv. Entah rancangan apa aku tak ingat la plak. Kira ok lah...sedap la jugak....

Disebabkan masakan ikan siakap tu pedas(ada lada hitam), sure anak2 tak leh makan punyer, kalo makan pun, amik isi jer kot.... dan inilah lauk untuk diorang tuh.... Daging Masak Merah......



Ada lauk sayur jugak, tp aku tak masak lagi...tunggu masa nk makan nanti baru goreng....



*Hari ni aku nk tido puas2....letih ooo...macam2 benda nk kena buat.... rancangan kat tv banyak yg tertinggal. Harap2 hari ni takde la laki aku suruh buat macam2... Kengkadang tu terfikir gak, aku baru buat dua tiga benda, dh letih, sakit kepala. Macam mana la org yg kerja ofis hour 9-5 tu yer, tak letih ker? balik umah nk kena uruskan umah, layan laki dan anak-anak, masak itu ini....ish,ish...kalo aku ler..mesti pengsan.... Kira sapa yang kerja tu.. Korang Memang Superb la...(ditujukan buat kak ummi, dr.Inahar, anawahid, dan blogger lain yg berkerja...)









Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...