Isnin, 11 Mei 2009

Nasi Jagung dan member seangkatannyer

Hari ni buat nasi minyak jagung. Walopun aku tak suka makan nasi minyak, buatlah jugak, untuk ahli2 rumah ni. Memandangkan semalam kami tak berkesempatan untuk pergi kenduri kahwin kat wangsa maju tuh (sori wak, ada hal sikit semalam...) Pagi2 lagi aku dh sediakan sume tuh. Rasa-rasanyer hari ni aku bz kot!!!


Ni nasi minyak jagung.

Daging Masak Merah

Dalca Sayuran
(haaa....kalo nk tau, aku dh pandai masak dalca masa berumur 15 tahun lagi...dalca ni tak guna minyak tau...tumis darat jer)

Yang ni Rendang Ayam Kampung.... nk tau dari mana datangnyer ayam kampung tu?? ayam yg aku bela kat belakang umah tu la.. Boney& Lili...kami terpaksa sembelih ayam tu sbb ayam2 tu dh pandai merayap ke rumah jiran2. Takut nanti jiran bising ayam aku berak merata2 atau makan tanaman diorang...so jalan penyelesainyer ialah sembelih jer lah....aku ni memang tak brapa minat sangat makan ayam kampung. Setakat rasa tu boleh laaaa... Nk buat rendang ni amik masa lebih kurang 2 jam, takut ayam tu liat atau keras. Kang ada yg kena pakai gigi palsu plak nanti.







2 corat coret:

Suzi berkata...

wah! lengkap set nasi minyak dia...rajin tu...
tak dpt pergi kenduri pun takpelah mcm ni...

Noorma berkata...

he,he,he,..kesian plak kat anak2 tak dapat g kenduri, tu yg buat tu...diorang tu kalo g kenduri bukan nk makan sangat, tp suka dengan buah tangan yg diberi tuan rumah... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...