Jumaat, 29 Mei 2009

Cornflakes Madu

Dah lama teringin nk makan biskut ni (biskut ker?? ) Tapi takde masa nk membuatnyer. Hari ni, disebabkan Hang Jebat balik petang, dan kebetulan ada kawan nk datang ujung minggu ni, so aku pun buat ler... Ha...pada kengkawan yg nk datang ke rumah aku tu, silalah call dulu, kalo boleh sehari awal..jangan main terjah jer. Ni bukan rancangan Melodi, dan aku pun bukannyer artis...ha,ha.....bukan apa, takut nanti aku bagi korang makan biskut kering jer..tak baiklah macam tu kan..tetamu mesti diraikan...itu prinsip aku...


Resepinya klik sini yer. Thanks to kak ummi e . Tapi resepi ni ada ala2 menderhaka sikit, sbb aku tambah kacang kat dalam tu. Ada la pelbagai rasa...


Lepas masak, cepat2 masuk dalam tupperware dan simpan. Takut nanti tak sempat nk jamu kat tetamu. Tapi adalah sikit untuk anak2, dh bagi diorang rasa.

2 corat coret:

Rafizah Nordin berkata...

aku klu buat conflakes honey ni mcm nak beramuk pun ade noorma. bukannye ape,keluar dr oven sedulang,belum pun dulang dalam oven keluo, yg dah masak tadi dah langsai masuk perut. tinggai kertas jek.hahahaaaa anak2 aku mmg suker nih.kekadang tak sempat letak dalam cawan kertas tu dia orang dok peragih adikbadik.tp seronok kan tgk anak2 suka makan apa yg kite buat...

Noorma berkata...

Sama la mcm kes aku, nk buat mcam mana, keluarga diutamakan dulu..tp itu ler...aku sorok setengah, kalo idak, bapak diorang pun tak merasa..Masa raya ari tuh, aku tak buat cornflakes madu ni, tu yg teringin beno, aku buat ler sikit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...