Isnin, 11 Mei 2009

Lemang & Rendang

Slamat Hari Raya !!!!....ish..raya apa plak ni?? raya petai ker?? ha,ha....sebenonyer kami baru balik dari Hulu Langat (g beli benih dan makan ikan)...so dh terlanjur ke sana, kami beli ler lemang ni. Rm10.00 sebatang (ada la 1 meter panjangnyer) kat Hulu Langat tu ramai orang jual lemang. Tak payah nk tunggu hari raya kan!!! ada lemang jagung, lemang pulut hitam dan lemang kacang. Bagi aku, kalo makan lemang ni, aku lebih suka cicah ngan gula (ish..mcm budak2 plak kan...)

Kami beli lemang pulut biasa jer. Beli kat Restoren Minang yang selalu kami pegi tu) depan sekolah Sungai Raya Hulu Langat (ala...depan rumah banglo arwah Datuk Naza ler...senang citer) Kalo nk cari lemang pulut hitam, tunggu hari yg ada pasar malam (rabu, jumaat dan ahad)

Tak payah ler nk citer tentang sejarah rendang ni kan..wat aku sedih jer!!! he,he....

Oklah...inilah minum petang untuk hari ini untuk menghabiskan rendang ayam tuh!! ...


1 corat coret:

anawahid berkata...

noormaaaa....... nak lemang!!... dah mcm raya laaaaa.. posa lum abis ganti lg nih.. ekekke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...