Isnin, 18 Mei 2009

Nasi Goreng Kampung

Dulu, kalo ada nasi lebih, aku akan rendam sekejap, kemudian campak dalam monsun drain(sungai) kat belakang umah tu. Sebabnyer? dalam sungai tu ada banyak ikan (ada lebih kurang 13 species) Sambil tabur nasi tu, aku nyanyi ler lagu bawang putih, bawang merah tu.."nasi melukut hai dengan sayur keladi, untuk ikanku dipagi hari!!! la,la,la" Kah! Kah! Kah!!

Dan skang ni plak, nasi lebih tu kena sedekahkan sikit pada ikan2 keli peliharaan Hang Jebat plak. Seronok tengok ikan2 tu makan nasi. Tabur sekejap jer dh habis. Tapi idak ler bagi makan nasi tiap2 hari. Kang lambat plak besar. Diorang diberi makan palet, sehari 2 kilo.

Tapi hari ni, nasi lebih tu, aku takleh ler nk bagi ikan makan, sbb tuannyer plak nk makan. Teringin beno nk makan nasi goreng kampung yg pedas menyengat. Untuk anak2, abaikanlah perut diorang tu. Along pegi sekolah, dan si Irfan plak nk makan burger. So rilexlah sikit ari ni, takyah masak nasi berlauk...

Inilah makan tengahari kami hari ini. Nasi Goreng Kampung.


Hari ni cadang nk pegi Tesco, beli barang2 rumah. Aku selalu beli barang rumah pada pertengahan bulan, sebabnyer kalo pegi akhir bulan, orang kat Tesco tu macam ulat, nk plak time nk bayo, kena beratur panjang, uish..leceh betul !!

0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...