Ahad, 17 Mei 2009

Popia Hana

Selama ni tak pernah lagi buat popia bersira pedas ni. Kalau buat pun hanya popia biasa, pas tu cicah ler ngan sos dia..lom pernah buat sira lagi...

Bila nampak resepi Hana ni, terliur lah plak. Cepat2 pegi Giant cari kulit popia. Masa pergi Giant tu, niat hanya nk beli kulit popia. Idak ler teringat akan benda lain. Bila nk masak, baru ler teringat sengkuas dan member seangkatan yg lain. Tp hati dh makan sangat dh ni. selongkar esbox, jumpa la sengkuang sikit (lebih buat rojak buah ari tuh) dan taugeh, pun sikit gak.Karot tak nampak bayang, dh balik tesco ler tu. Penyelesaiannyer, aku letak ler kobis yg dihiris halus. Udang kering takde, aku bantai jer ngan udang geragau.

Resepinyer yg lengkap? korang klik sini yer.. Kang kalo letak benda lain, marah plak tuan punyer respi ni..

Keputusannya? memang sedap giler...sebabnyer inti popia tu ditumis dulu, kena plak dengan sos cili yg pedas2, masam dan manis. Memang kena dengan selera kami semua. Laki aku cakap, untuk birthday Irfan bulan depan, boleh la buat popia ni.... Thanks Hana, sbb sudi kongsi respi yg sedap ni!!

Tapi kami tak puas makan la. Adik angkat laki aku (Eddie) jer makan 8 ketul sorang...ish,ish... aku sempat rasa 2 ketul, laki aku plak 3 ketul...tak cukup!!!!

Nampak gayanyer kena buat lagilah ni. Nk kena beli sengkuas dan taugeh dulu. Sabo yer sume!! Lepas ni ada la Popia Bersira Pedas part 2 ..he,he....



0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...