Isnin, 4 Mei 2009

Sambal Jering, Kari Udang & Ayam Masak Kicap

Hari ni cepat sikit masak. Breakfast pagi tadi cuma makan roti jer, lepas tu terus masak lauk2 ni. Siap...senang hati. Alkisahnyer semalam aku mc masak nasi putih kat umah ni. Maklum ler, semalam laki aku pergi Kursus Pembenihan Ikan Keli kat ukm, dr pagi sampai petang....so rilex la aku. Pagi tu, aku dh isi perut anak2 aku kenyang2 dengan nasi lemak (beli jer kat kedai tu), tengaharinyer aku buat kuih jer... sampai ler petang...diorang makan kuih.

Lepas tu pegi plak ke umah mak mertua aku di Cheras. Sampai sana, orang tua tu plak ajak gi Carrefour, beli barang umah. Nk tak nak, anaknyer kenalah bawak....jalan punya jalan, beli itu ini, makan rojak buah, roti, biskut, maruku, dll dh kenyang. Balik umah terus zzzzzzzzzzzz jer....

Hari tu dh pernah buat sambal jering kan... kali ni buat lagi. Memang sedap. Kali ni buat dengan cili padi plak. Kasi berapi sikit...mcm kata Fiza Nordin, abaikanlah bau2 yg bakal menjelma tu. Letak ler banyak2 aromaterapi stik /ambi pur kat tandas tu.... ha,ha.....

Ayam Masak Kicap ni lauk untuk anak-anakku. Kicap dan ayam memang benda wajib kat umah ni. Kalo makan mesti nk kicap, tak kira lah dengan cekodok ker, bihun/mee ker....issssh....hitam la kulit anak-anakku itu (mana nk tumpahnyer kuah kalo tidak ke nasi. Ikut kulit laki aku ler...ha,ha,ha...ampun Hang Jebat)

Kari Udang. Boleh wat cicah ngan roti canai petang atau malam nanti. Sekarang ni si Irfan suka plak makan udang, nk yg besar-besar plak tu. Ingat bapak dia tokeh udang ker??



0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...