Rabu, 6 Mei 2009

Kari Sardin

Kami semua kat umah ni memang hantu sardin. Kalo masak sardin, bertambah-tambah makan nasi. Hari tu ada nampak kak Erin masak kari sardin ni...teringin la plak, memang dh lama pun tak masak kari sardin ni. Kalo emergency/datang mood malas tu, bukak sardin dan masak sambal jer. Wat kari ni leceh sikit, kena menumis itu ini....

Alamak...lauk hari ni takde sayur.....takpe lah...dh ada 3 lauk tu...makan jer lah yer!!!

Kari Sardin, idaman kalbu. Kalo ada lebih, leh cicah ngan roti canai.

ayam goreng untuk Irfan

Sambal tempe. Lauk sampingan. Kalo tak habis pun, leh ratah depan tv (sambil tengok citer Matahari)



Semalam banyak benda yg aku kena buat sendiri. Petangnya pegi bank, dh balik tu, pegi kedai plak, beli barang itu ini. Dan sebelah malamnyer, hantar along g mengaji (aku siap bawak moto lagi...merempit kejap)

Untuk pengetahuan korang, selama ni kerja tu sume laki aku yg buat. Aku ni cuma dok umah jer, takleh kena panas la, sejuk la...punyalah ngok ngek, sampai nk keluarkan duit dr atm pun aku tak tau...sume laki aku buat. Kalo keluar pun, mesti ada laki aku. Selagi laki aku tak balik, selagi itu ler aku tak kuar rumah. Bila laki aku dh mula bz ni, aku ler yg kena buat sendiri. Cash kan check kat bank, dan macam2 lagi(itupun sbb laki aku yg suruh, kalo tak aku pun tak ingin nk buat).....barulah aku diajar hidup berdikari....

Hari ni aku kena pegi ke cheras (belakang umah mak mertua aku jer....) untuk settlekan duit maintenance rumah sana plak. Dh 2 bulan laki aku tak bayar, asyik bertangguh jer. Kang kalo pihak pengurusan kunci air, naya plak budak2 yg sewa umah tu...... OK .... blah dulu.... JUMPA LAGI !!


4 ulasan:

umi_e berkata...

sedapnya sambal tempe! kat umah ni kak e sorang je yang makan tempe... hb & anak2 tak makan...

Cendana Kasih berkata...

laaaaa....ada gak yer orang tak suka makan tempe...

Myza Pesona berkata...

Sedapnya lauk!Sama la kita! Sardin dgn telur jadi sajian emergency! Sardin tu kalau masak lemak cili api dgn nenas sedap jugak! Campur sekali dgn sos sardin tu... sedap!

Cendana Kasih berkata...

oh..yer ke Miza...leh cuba ni..hubby akak memang suka lauk masak lemak ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...