Selasa, 26 Mei 2009

Masak Lemak Rebung + Perut

Hari ni kenalah masak nasi dan lauk. Kalo tak mesti bising laki aku tuh. Hari ni menu ala kampung pulak. Dh lama dok negeri omputeh, hari ni kita terbang ke tanahair tercinta, takyah singgah bando, terus masuk kampung yer. Cari lembu sekor, pas tu korbankan, pegi plak kat bawah pokok buluh, amik rebung...dan terhasillah Masak Lemak Rebung campur perut. Kat tepi sungai, ada pokok bacang, nampak ada sebiji buahnyer dh masak, so amik ler.Ulam2..malas plak nk kutip pucuk ubi tepi sawah tu, takut pacat. So takde lah ulam, kita cicah ulam telunjuk jer lah..


Masak Lemak rebung wif Perut. Ni buat style nogori. Takde bawang, serai...



Sambal bacang...skang ni musim mangga dan bacang. Senang dh nk makan.


Ikan Masak Kicap, lauk untuk anak2. Tp mak bapak pun tumpang sekali ler...

Lauk Nenas, selalu nampak benda ni kat rumah orang kenduri.

Sekianlah persembahan dan cerita merapu untuk hari ni...kejap lagi cadang nk keluar, pegi salun. Bukan wat facial atau rambut, tp nk beli ubat dan jamu. Pas tu nk merayap kat Jusco plak. Lepak kat Jusco sampai petang...eh, boleh ker?





2 corat coret:

leen berkata...

Noorma !!banyaknya lauk....

Noorma berkata...

biasa jer leen, kalo sikit kang takde selera plak nk makan..tiap hari saya memang masak 4 jenis lauk, nk wat mcam mana kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...