Sabtu, 21 Mac 2009

Tauhu Sumbat Bakar

Pergi pasar borong semalam, beli jer tauhu, tapi tak plan nk buat apa2 pun. Daripada dibiarkan keras jer dalam esbox tu, baik ler buat tauhu sumbat ni. Kalo tengok kat kedai, kemain lagi aku nk beli. Satu bijik pun dh rm0.80 sen. Satu tak cukup, ni beli dan buat sendiri, puas hati

Tauhu ni, bila dh goreng sikit, aku bakar plak (mcm kat kedai tu) tp sos nyer aku buat sos cili jer, dh malas nk buat sos kacang. Kalo sos kacang, mesti lagi sedap kan!!



ni sebelum disiram ngan kuah.



4 corat coret:

Rafizah Nordin berkata...

uhhh kemencer aku tgk tauhu bako ko ni noorma. aku ni hajat di hati nak masak memacam tapi tak lehla... aku hanya masak yang betul2 tuk dimakan je mcm nasi dan lauk pauk. yg lain2 tu aku syian kat hb & anak2 aku.lagipun bawak bende yg depe tak leh makan...

Noorma berkata...

ala..sabo ler fiza..dh lama lagi dh boleh masak, buat kek, muffin dan segala bagai semula. Ni ler masa ko nk rehat sikit..sabo yer..tak mati kalo tak makan skang ni..ha,ha... kata aku " tak lari KFC dikejar, tak bangkrap mdc'd tu kalo ko tak pegi" he,he...

are berkata...

wahhh...sedapnyer tgk tauhu sumbat tuu...kena masuk list nih!!!

Noorma Ismail berkata...

Are..sana senang dapat tauhu kan..ha, lepas ni buat yer..senang jer..sumbat dan makan..he,he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...