Rabu, 25 Mac 2009

Char Kuetiau

Aduh...tak larat ler kalo setiap kali nk makan char kuetiau, kena beli kat kedai./pasar malam.Bukan saja mahal, ciput plak tu. Akhirnya aku cari resepi char kuetiau. Kalo dulu, goreng kuetiau main taruk itu ini jer (buat mcm goreng mee tuh) tp kali ni dh expert. Blajar kat kawan chef aku yg duduk nun diatas Puncak Genting Highland. Thank Mr Odeman Sanggeng. Ko memang chef yg super dupper yummy!!

Inilah hidangan makan malam hari ini. Malas dh nk makan nasi. Rasa kuetiau ni sebijik sedebak macam char kuetiau kat kedai/pasar malam tu. Fuh...memang best. Tak sempat nk buat cili jeruk. Yang kali ni versi basah. Esok lusa aku akan buat versi kering plak. Kata Ode, kedua-dua versi tu memang best.

* Gambar mcm blur sikit. Nk cepat...sbb nk makan...lapar...







4 corat coret:

ZaiY berkata...

ermm..sedapnya, mmg dh lama tak pekena ckt ni..nmpak mabeles sejibik cmm kat kedailah..nanti sy pun nk cilok resepi yer..

noorma berkata...

zaiy, nanti saya edit balik, letak resepinyer yer..

CikMin berkata...

hah??biskut lutut..camner rupe sekut tu?

Noorma Ismail berkata...

ha.ha,ha..cikMin ni mesti baru dengar kan,,kalo sebelah utara orang panggil biskut mayat, sbb konon masa dulu2, kalo ada kematian, hanya biskut ni jer yg dihidangkan, kalo kat KL plak orang panggil biskut lutut, sbb rupanya sebijik sedebak mcam rupa lutut kita tuh..nanti saya letak gambo biskut tu kat sini yer..yelah, bukannya sume orang kenal. Biskut ni memang paberet orang-orang tua. Saya pun suka. Cicah ngan air kopi o panas memang best..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...