Selasa, 3 Mac 2009

Rojak Bandung

Kalo aku panggil benda ni Sotong Kangkung, sebab ada sotong kembang dan sayur kangkung. Tapi ada jugak panggil Rojak Bandung, apasal ek? aku pun tak tau. Ala, benda ni lebih kurang Yong Tau Foo jer, sukati ler nk tambah apa. Aku letak tauhu dan fishball sama kat dalam tu. Untuk anak2 letak ler crab stik yg dh direbus. Tabur kacang, dh siap. Sedia untuk disantap di tengahari ni, sambil tengok citer Hindustan....

Resepinya kat sini ye.. Dh pernah buat dulu.

Pada sesiapa yg malas nk buat kuahnyer, beli jer sos cili dan sos hitam (kat Giant, tesco, C4) kemudian, balik umah dan gaul rata, tabur kan kacang, dh siap.



3 corat coret:

Rozlan Mohamed Noor (RMN) berkata...

Noorma..singgah lalu dapur ko, intai2 bukak selera. Sambil dengar bunyi-bunyian nostalgia. hehehehe...

Noorma berkata...

Apa yg ada, jemputlah jamu selera di alam maya..he,he,he... nk makan betul2 datang umah!!

Rozlan Mohamed Noor (RMN) berkata...

kalau ada kesempatan mahu jugak menyinggah, apakan daya BZ tahap gaban sekarang nih! huhuhuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...