Ahad, 1 Mac 2009

Kuih Keria

Minum petang hari ni . Nasib baik tak ujan, kalo tak, aku pun sama liatnyer dengan keadaan cuaca kat luar tu.
Ada lagi balance keledek ari tuh. Kali ni buat jerlah kuih keria. Hari tu tak jadi nk buat. Ni ada rajin sikit.
Satu jer leceh kuih ni, kalo anak2 aku makan, bukannya boleh duduk setempat, jalan sana-sini, gula2 mesti bersepah-sepah, pas tu sang semut pun mulalah menjalankan aktiviti mengangkut. Skang ni kalo makan kuih ni, kitaorang akan makan kat luar (belakang umah).



Resepi, klik sini yer Skang ni kalo buat kuih yang berasaskan keledek, mesti ikut resepi dr Quinnie ni... memang best. Tak sia2 dia korek resepi ni dr makcik jual kuih tu. Thanks Quinnie




2 corat coret:

Rafizah Nordin berkata...

ohhhh tgk kuih ni teringat kat mak aku. 4-5 tahun lepas mak aku buat kuih ni utk bulan puase...hasil jualan tu sampai boleh beli gelang emas beso kauuuu
mane idaknye...satu tempat dia anto sampai 100ketui...anto plak merate2 tempat.huhuhu
arini aku tak masak.pagi2 dah keluo g sepang umah akak aku jenguk mak. anak pempuan aku si baby kene chicken pox plak.kul 3 aku balik dah.malam hb beli beehun sup jek.nak goreng2 takut anak aku ngeliat kepanasan plak.tu pun asyik merengek jek gatal2...
esok tak taulah camne...

Noorma berkata...

fuh, kalo dh dapat beli gelang emas beso tu, memang banyak untung ler..ko memang otak bisnes kan, ada jer benda yg ko jual,sian baby, dh beso plak kena chicken pox, sib baik anak2 aku kena masa kecik..ko amik daun bambu ler..kurang sikit gatal...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...