Selasa, 24 Februari 2009

Nasi Ayam

Ni menu untuk lunch hari ni, dan kira sama ler dengan malam... mana taknyer time lunch hanya aku dengan Irfan jer yang ada kat umah ni. Si Irfan plak, selagi papa dia tak balik, dia tak nk makan nasi. Tapi membedal segala roti, donut, kek dll stok makanan yg ada kat dapur tu....

Kalo buat nasi ayam, aku suka ayamnya yang dibakar, dan cicah plak ngan air asam. Asalnya, aku makan kat satu gerai di pekan askar kat sungai besi tu. Dia jual nasi ayam bakar. Gerainya memang penuh la... Selain nasi ayam, ada jugak nasi daging bakar. Pas tu cicah dengan air asam..huh..memang best...

Dapat dari idea tulah, asal buat nasi ayam jer, aku mesti bakar ayamnya, pas tu buat air asam. Ni kira Nasi Ayam Orang Melayu lah katakan....

Resepi ayam kali ni ambik dr resepi Hana, asalnya Ikan Goreng Berempah, tapi aku cuba plak kat ayam. Pas tu bako... eemm...resepi cuba2 ni memang sedap...


Sos cili dan kicap pun buat jugak...eh..takde gambo kat sini ek..tak sempat nk enterframe...


1 ulasan:

Suziey Ahmad berkata...

perghh...menggiurkan sungguh ayam bakar nih..
p/s: i love tht part -> tight:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...