Selasa, 24 Februari 2009

Bun Sosej

Breakfast ari ni. Bun sosej. Ni sebenarnya resepi main-main. Adunan dari roti nasi, pas tu letak plak telur, bread softner dan bread improver... ha,ha,ha... hasilnya lembut sangat, mcm bun kat bakery tuh... hubby pun puji.

Tengoklah, roti tu punya gebu sampai dh merekah. Macam increadible hulk plak... ha,ha,ha.... Apapun, anak2 mama sume berebut makan. Atas tu aku tabur dengan cheese dan bijan.

Disebabkan ni roti 'main-main' , aku guna tepung gandum jer. Sayang plak nk guna tepung roti. Kalo tak menjadi tak ler terkilan sangat. Tapi hasilnya cukup puas hati. Rotinya lembut dan gebu... yeehaaa!!! he,he,he...lepas ni experiment roti lain plak...


5 corat coret:

anawahid berkata...

nak seketui roti main2 tuh.. ekeke

Noorma berkata...

ha,ha,ha..nasib baik jadi, kalo idak kenyang ler tong sampah tu :D

KakChik berkata...

kakchik dah terliur nak buat jugak ni. kalau anak2 noorma boleh suka, bak kata budak2 kat rumah mmg akan suka juga. sosej tu kalau ada goreng makan begitu saja. comel & gebu la roti noorma ni.

Rafizah Nordin berkata...

janji ke kite ni?arini aku pun buat roti.eh,konye BM dah beli eh?

noorma berkata...

kakchik, kalo buat untuk anak2 kakchik kat umah tu, kompem cepat habis...

Fiza..weiiii..dalam keadaan gawat mcm ni takleh ler nk membazir duit..so BM tu KIV dulu lah...he.he.he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...