Khamis, 5 Februari 2009

Banana Split

Sebeno nyer dh 3 hari aku demam...tp pelik lah plak demam kali ni, bila bangun tido jer mesti badan rasa panas..membawak sampai ke tengahari. Bila tengahari, aku pun mulalah makan ubat demam...bawak ke petang..dh surut....

Ada kawan-kawan nasihatkan suruh g jumpa doktor,yelah takut kena denggi ker...chikunguya ker....Aku diam jer..hantar sms kat Hang Jebatku itu..suruh beli 100plus, konon, kalau kena denggi, minum 100plus ni boleh reda...

Tapi bila dia balik jer..terus dia bawak aku pegi klinik, takut kena denggi. Aku pun pegilah... bila doktor dh check, dia suspek kurang gula..check plak darah...huh..kompom...kurang gula dalam badan...sepatutnya orang normal kandungan gulanya = 7.00 ni aku idak, 4.5 jer...

Doktor tu kata orang yg kurang gula selalu mengalami halusinasi....huh, patutlah minggu lepas dalam pukul 1.30 pagi, aku nampak satu lembaga pompuan kat dry kitchen sedang perhatikan aku. Bila laki aku tengok, takde apapun. Kata doktor, kalo tak dibendung, boleh membawa kepada gangguan otak...hish...tak nk aku jadi giler plak.....

Kata doktor, sepatutnya aku kena tahan di wad, dan diberi jarum masukkan air gula ke dalam badan aku..ish, tak nk ler..aku kan penakut jarum. So dia nasihatkan aku minum air berkarbonat spt Coke, untuk naikkan kadar gula, dan esok kena datang lagi, check lagi darah...eee,,,tension kan...

Aku ni bukannya tak makan gula, cuma kawal jer sikit..maklum ler, mak aku ada kencing manis, so aku tak nk ler mewarisi penyakit tu....

Balik dr klinik, terus laki aku belikan coke dan aiskrim...so aku buat ler banana split ni... hari tuh dh nampak kat umah Hana dan Farah..teringin la plak...


4 corat coret:

Rafizah Nordin berkata...

kelmarin beli piring yg sgt sesuai klu nak buat banana split ni...tak mahal-rm2 je.tp tadi g checkers tak teringat pulak nak beli aiskrim.nak buat eskrim cam malas pulok...

woi, ko ni mmg sll nampak mende2 tu ke...aduiyaiii aku tak pernah nampak & tak mo nampak pun.kalau aku menulis tgh2 malam,mesti pasang lampu.klu tutup lampu terasa2 je kat belakang akulah (belakang aku tingkap).kat pntulah...sampaikan buai anak aku pun aku mcm ternampak2 bende tu.
tapi klu ikut2kan aku ni idak le penakut sgt cume aku minta selisih la nak ternampak mende2 tu sume...

hana berkata...

ishhhh! hang nih ade2 jerk la noorma! seram sejuk haku dbuatnyer! moga cepat sembuh la yerk! jauhkanlah dr pelbagai penyakit tuh! aminnnnn....

noorma berkata...

Fiza, yelah..agaknya penulis ni memang alami situasi mcm tu kot..banyak berimaginasi dan berfantasi. Sebab tu ler aku berhenti keje, walaupun masih ada permintaan untuk novel seram,..
tp apa plak ko yang terasa, ko kan penulis novel cinta, bukan citer seram..lain ler aku ni...

Hana, ha,ha,ha...kekadang citer kita ni menakutkan orang kan..

Rafizah Nordin berkata...

weiih,penulis cerita cinta tak leh diganggu hantu ke???hahaha
selisih,selisih... aku tak mo!
(mau 2/3 malam aku tak jage malam ni kang!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...