Rabu, 25 Februari 2009

Menu hari ini

Menu hari ini. Sambal tumis telur puyuh, paru goreng kunyit, bendi goreng telur dan sambal belacan mangga. Tapi macam biasa, masak sorang-sorang dan makan sorang-sorang. Hubby balik petang, outstation ke Bentong Pahang. Kalo dh outstation tu, memang balik petanglah jawabnyer....

Sambal belacan mangga ni lama dh nk buat, tp tunggu stok mangga sampai kat pasar borong tu dulu....eemm..sedap, makan dengan ulam pucuk ubi dan pucuk paku... kalo tak pun, dengan ulam pucuk mengkudu segar pun best jugak. Lemak2 pahit jer rasanya. Yang penting, awet muda.


6 corat coret:

Suzi berkata...

tak tahan tengok sambak belacan mangga tu....
mana nak cari mangga ni waaaa!

Rafizah Nordin berkata...

manyak ko masak tuk makan sorang ye...rajin sungguh!

[-suziey-] berkata...

waa sedapnye..meriah sungguh menu..siannya mkn sensorang..meh sy teman nak..sambal blacan mangga tuh nmpk menggiurkan..ekekeke:D

hai..salam singgah:)

KakChik berkata...

noorma masak sorang2 tuk makan sorang2 pun bukan main lagi tu... kalau kakchik bak kata, masak maggie atau buat sandwich je.

sedap tu lauk-pauknya terutama telur puyuh tu, fuh lagi pedas lagi sedap.

noorma berkata...

Suzi,,,ooo..sana takde mangga ek?? mangga jeruk pun takde ker? sian,,tak dapek den nk hanto g sana.. replika mangga leh?

Fiza-memang ari2 masak mcm ni..kalo 1 atau 2 lauk, mulalah laki aku tarik muka 14

Suziey- thanks sbb sampai sni... meh ler joint akak makan !! takde yg spesel pun..sambal mangga jer ngan ikan kering jer

noorma berkata...

Kak Chik- ni masak untuk dinner skali..ha,ha,ha..kerje senang kan...kat umah saya ni hari2 kena ada masakan pedas, tak kira apa jenis sambal tumis (telur, ikan, udang dll )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...