Jumaat, 6 Februari 2009

Sambal Goreng Tempe

Sebenarnya buat sambal goreng tempe ni bukan untuk lauk makan tengahari, tapi untuk diratah depan tv. Best.... kira kudapan orang melayu jawo lah yer...


Ada sekali tu masa g kenduri kat melaka, tuan rumah masukkan goreng tempe ni dalam gift bag tu. Dia pek kecik2 dan masukkan bersama kuih2 lain, seperti bahulu, gula2 dan lain-lain. Heran gak aku, apasal lak tuan rumah ni bagi benda macam ni... agaknya suruh balik umah makan ngan nasi kot...he,he,he...takut makan kat umah dia tak cukup...
Rupanya, kawan aku cakap (dia ni jawa) benda ni leh makan sebagai snek.... oooo...alkisahnya... Sejak dari hari itu, aku pun dh biasa ler jadikan sambal goreng tempe ni sebagai snek...
Tapi mak aku tak boleh terima plak..dia kata "apa raa...meratah lauk depan tv..kan boleh makan dengan nasi nanti" mak aku mula membebel....

3 corat coret:

IdzaRis79 berkata...

aduh...
ni yg lapar ni..
sambal tempe goreng satu!!

hana berkata...

hihihi...btol tuh noorma! mmg hana ratah jerk depan tv! sedapp! nak buat jugak la! alamak xde bilis! huhuhuuuu...

Noorma berkata...

Idzariz79-rasanya dh terlambat nk hantar pesanan,,dh licin pon..he,he,he..

Hana-bilis habis..takpe, bedal jer ngan apa yg ado

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...