Rabu, 11 Februari 2009

Murtabak

Minum petang hari ini. Sejak dh tau buat murtabak guna paratha ni, tak pernah dah beli kat pasar malam...boleh letak inti sebanyak mana yang suka....

Sebelum ni aku buat murtabak guna kulit popia jer, tp bila dh jumpa resepi murtabak kat MYR, terus buat style ni jer.....


Intinya aku letak kuah kari nasi kandar (ada balance lagi sikit) dan tambah sedikit ubi kentang dan kobis. Lepas tu bancuh telur dan gaulkan sume bahan-bahan tadi, dan bungkus dengan paratha...senang kojo den... resepi, klik sini yer

Makan dengan bawang jeruk ...kuah dal takde, so anak dan hubby aku cicah jer dengan sos cili....

Ni dh terlebih garing la plak...

2 corat coret:

Rafizah Nordin berkata...

i like bawang jeruk klu makan ngan murtabak.camne buatnye eh???rase mcm nak buat murtabak la pula hari ni.tp paratha xde...oh xpe...kulit popia ade...

noorma berkata...

Fiza, bawang jeruk tu cuma hiriskan bawang, campur cuka sikit, gula sikit (bagi balancekan rasa dia) dan letak perwarna. Perap lebih kurang sejam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...