Jumaat, 14 Januari 2011

Pisang Goreng Panas !!!

Mari ! Mari ! Mari ! makan goreng pisang panas ni...cepat !!! sapa lambat habis !!!!
Hehehe....petang ni buat goreng pisang plak. Dah lama betul tak makan goreng pisang ni. Nk beli, sorrylah.

Macam biasa aku guna pisang tanduk..Yaaa..the best pisang untuk buat goreng. Ingat lagi kenangan dengan pisang tanduk ni semasa mengandungkan si Ryan. Aduiii laaa....


kali ni cuba resipi ala thai plak. Errr?? bukan ke goreng pisang sama jer.. Woo woo.. goreng pisang pun ada macam2 jenis tau. Ada pakai tepung rangup, ada pakai tepung beras. Ni lain sikit. Meh tengok resipi

Bahan-bahan
-1 cawan tepung beras
-1 cawan tepung jagung
-1/4 cawan kelapa parut
-2 sudu besar bijan (boleh tambah kalau nk lagi)
-sedikit air kapur
-gula, garam
-sedkit butter cair
-air sejuk secukupnya

Cara-cara
Satukan semua bahan. Tambah air sampai mendapat adunan yang disukai. Celup dengan pisang dan bolehlah digoreng macam biasa.


Pisang Goreng yang dimakan bersama Kopi Habbatus Sauda. 

Inilah dia rupa bentuk kopi Habbatus Sauda. Jebat beli kat kawan dia. 


Ok...Sampai Sini Dulu.. Kita nk pegi pasar malam laaa !!!!!!


5 corat coret:

Nieza berkata...

kak noorma, saya dtng nk mkn goreng pisang panas ni ada tak?hehe...my fav pisang tu..sukax3...hehe

Noorma Ismail berkata...

Nieza...nanti akak tgk kot2 ada belen yer... hehe :)

Ali ridha berkata...

tepung tu kalau boleh...beli la satu yang istimewa untuk goreng pisang.masak mesti sedap.

Perempuan tolak cinta lelaki baik

Azwani berkata...

sedapnya goreng pisang.hari ni cuma sarapan dengan cucur je.
saya pun suka makan pisang tanduk..

Fara berkata...

Sy dtg mencari kopi habatus sauda... Sedap x dye campo susu kambing? Hehe nk try la.. Sekali ada gamba pisang grg.. Lapa lak. Huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...