Sabtu, 15 Januari 2011

Nasi Lemak

Salam..Dalam cuaca malam yang sejuk begini kami sekeluarga menjamu selera dengan nasi lemak berlauk. Ada sesiapa nk joint? Mari lah....

Kalau nk makan sedap, kena rajin sikitlah. Hari ni tak brapa rajin, so takdelah rendang. Cuma ada ayam goreng, dan paru goreng jer.

Kalau kat kedai, gamaknyer brapa hengget lah yer!!!

Sebelum disantap. Yang telo mata dinasor tu untuk aku yer...hehehe...telo goreng tu mmg wajib kalau nk makan ngan nasi lemak. Lauk lain tak payah pun takpe

Sambal ikan bilis ni mmg aku masak lebih. Nanti boleh cicah ngan cekodok atau lempeng. Makan ngan bihun goreng pun sodap. Kalau rajin buat burger Malaysia. Kalau makan, cicah jer lah ngan roti putih

Ayam goreng kunyit. Lauk wajib untuk anak2. Kalau takde ayam, ibarat tengok tv tanpa suara

Paru goreng rangup ni paberet my Jebat.  Mmg goreng banyak sikit, sbb diorang suka mengungah



OK...JEMPUT MAKAN SEMUA!!!!

7 corat coret:

anymz berkata...

terliur akak nengok nasi lemak mlm2 nih..nak buat lah esok pagi.

Mas berkata...

akak....mas nak join....
mas pun klu makan nasi lemak mesti nk berlauk...baru puas makan kan...sedappnya...macam2 lauk ada...rajin la kak norma ni...
ni dah pegang pinggan dah ni...he..he..

Mas berkata...

lupa lak....paru goreng tu pun peberet hubby mas ngan daniel....suka betul dia orang makan...boleh geng ngan abang jebat akak...he...he...

Deliah's Deli berkata...

salam noorma..nak paru goreng tu :))

nur easy berkata...

salam singgah..sedap nampaknya paru grg tu ;)

openid berkata...

Salam Kak Norma,
Nasi lemak malam ni teringat zaman asrama makan nasi lemak bungkus. Tp sambal ikan bilis ciput je..hehehe
Ijan

Nieza berkata...

wah ada nasi lemak...sedapnya..lapar la pulak nengok nasi ni mlm2 ni...adehhh nk blk dh la...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...