Khamis, 13 Januari 2011

Butir Delima, Tub-tim Grob, Red Ruby

Jom basahkan tekak dengan dessert thai (tub tim grob). Panas2 begini mmg sedap pekena sesuatu yang sejuk. Kalau kat food court atau restoren Thai, semangkuk dalam rm6.00++. Kecik jer...mesti tak puas makan kan. Baik buat sendiri. Jimat kos dan jimat duit...hehe


Kalau nk tengok cara2 membuat butir delima ni, boleh rujuk sini yer

Sebelum ni pun dh pernah buat Butir Delima ni. Boleh tengok kat entri lama ni yer .

Kali ini aku mencuba dengan susu cair plak. Pergh...lagi sedap. Bahan2 seperti nangka dan isi kelapa muda masih ada. Kali ini tambah plak dengan buah avocado dan tapai ubi..Campur air batu sagat.. errrmm.. dh macam es teller kan!!!


Nk rasa? meh la...

1 corat coret:

Nieza berkata...

salam kak, sedapnya nengok ni...terliur dh ni...nanti boleh cuba..tq for sharing..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...