Isnin, 31 Januari 2011

Bubur Oat Buan-buahan

Slamat Pagi. Hari ni Irfan masih pegi ke tadika (maklumlah..tadika Islam kan...) tp Along dah start cuti. Fuhh...dapat rilex sikit (sbb dia boleh jaga si Ryan toncet tu)

Oat dimakan dengan susu segar dan buah2 segar. Kat sini aku letak epal dan strawberry

Misi mengurangkan kolesterol dalam badan. Menurut fakta dalam buku/majalah yang aku baca, oat berfungsi sebagai span dan mampu menyerap kolesterol kurang baik dalam badan kita. Oat juga lebih mengenyangkan dari nasi. Namun oat tergolong dalam kumpulan karbohidrat dan tidak berapa sesuai untuk mereka yang mengamalkan diet Artkins. (ermmm...lepas ni takleh makan oat laaa. Ada target yang perlu dicapai...hehehe...)


Along tak makan mende ni, jadinya untuk dia aku gorengkan nugget.

Hari ni akak bz la sikit, sbb nk buat filling untuk coklat (utk bagi hadiah pada jiran2 Chinese sempena CNY nanti) buat kek cawan dengan topping buttercream lagi (kes anak tak puas makan kek oren ari tu), nk ke pasaraya dll...
Ok... kerja dah nk bermula..Bye sume !!

3 corat coret:

Deliah's Deli berkata...

ok c u..baik2 jalan..dah siap kek cawan tu anto sini skit..:)))))

shah-kayrul berkata...

nampak sedap bubur oat tue....geram tgk strawbery...kayrul pun ada gak la buat bubur oat mcm nie...tapi tak blh masuk, nak telan pun susah....mcm mana la kolestrol nak berkurang nie...hehehe

Kuman Chaos berkata...

menarik variety cara penyediaan Oat nih. :D aku lak makan oat (yg kaler biru)+ air panas + kismis hitam... pastikan setiap suapan ada at least 1 biji kismis. baru boleh telan.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...