Selasa, 25 Januari 2011

Biskut Planta Bergula

Pernah nampak tak biskut ni kat kedai runcit atau pasaraya? alaaa...dia macam bentuk roti gak, sapu planta, tabur gula..tp biskut..tentu pernah kan. Selalu diletakkan sebaris dengan roti. Ada pelbagai bentuk, bulan, bujur, dan kengkadang bentuk empat segi besar (bentuk kepingan roti lah)Harganya dalam rm3.50 sepaket. Mahal kan, walaupun tarafnya roti nk mencapai tahap expired.

Hari ni aku buat sendiri biskut ni. Tiap kali ke pasaraya, ada jer tangan gatal nk mengambil/beli biskut ni. Namun ada satu suara cakap "apa ler pemalas sangat, bukan susah pun nk buat biskut tu"....siapa lagi kalo bukan Jebat aku. Cakap jer lebih, tapi kalo suruh dia buat, sampai tahun depan pun tak mungkin dapat merasa biskut yg dia buat.

Senang jer membuatnya. Roti disapu dengan planta dan ditabur gula. Bakar pada suhu sederhana sampai ler kering kontang...hehehe.....

Biskut ni sedap dimakan/cicah ngan kopi o. Kalo buat biskut ni, sekejap jer anak2 aku boleh habiskan.

Biskut yang baru sahaja dikeluarkan dari oven. Panas lagi oooo...tunggu sejuk jap, baru masukkan dalam balang !! tp sebelum sempat masuk balang, setengah dh lesap.

Aksi budak kocik yang nakal. Aku letak dia dalam baby court ni, campak skali segala mainan.hehehe...kena kurung..padan muka !!! kalo diletakkan kat luar, ada jer kemalangan yg menimpa. Jatuh la, kena hempap ngan kerusi ler...ada jer... Dia skang dh 10 bulan, dh pandai merayap berpaut kat tepi dinding, kerusi dll. Sikit hari lagi bolehlah jalan gamaknya. Tu yang lasak.. badan pun dh kurus, tak dumok macam dulu. Makan pun dh tak nak. Asyik nk main jer!

6 corat coret:

NiezaMan berkata...

Salam Norma..

Biskut tu mmg sedap..dah lama tak buat..harus kena buat gak ni
sian tul dak kecik tu kena kurung
dia kan leh tolong..tolong nyibuk...hehehe

Mimiey.. (^-^) berkata...

mie pn suke roti ni..kat sini dlm1.50-2.00 sebungkus..selalu gak beli sbb sume org suke mengunyah ni.. kejap je licin..nnt lenkali nk buat sendiri la...

irahehe berkata...

waaa..tetibe rasa lapar.hehe..

:)

r-mean berkata...

salam.

masa kecik-kecik dulu slalu mkn..nyum2~

intan izani berkata...

oh, mcm tu ke buatnye. boleh try ni. hehe

Dayah Sukri berkata...

Kalau x dibakar roti tu boleh x.?? Just salut planta n gula, then terus mkn..boleh ker mcm tu..?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...