Khamis, 6 Januari 2011

Kisahku dan Strath

Salam semua. Hari ni takde entri pasal masak sbb aku tak masak..hehehe...Hari ni aku nk kongsi sedikit tips dengan kengkawan semua yang pentingkan kesihatan. Ni bukan ubat diet tau, tp pemakanan tambahan. Thanks to my hubby sbb beli benda ni semalam. Dah 2 bulan habis stok.

Alkisahnya bermula apabila aku demam. Masa tu mengandungkan si Ryan 4 bulan. Datang ler jiran aku bagi ubat ni kat aku. Takut gak nk makan, yelah takut effeck baby, tp jiran aku tuh (Mr Ivan Cheah) siap bagi buku ttg produk ni. Dia suruh aku baca... lepas baca, baru ler berani aku makan (dia bagi free jer masa tu...)

Lepas beberapa minggu makan, nampak kesannya. Sembelit dan ok, tidur malam pun senang. Badan rasa tambah sihat. Kulit licin dan parut jerawat pun hilang. Rambut pun kurang gugur. So ku continue makan sampai ler habis mengandung... dan sekarang ni

Strath ni ada 2 jenis, satu dalam bentuk tablet, satu lagi dalam bentuk liquid. Tak pahit pun. Aku biasa ambik yang tablet tu ler.. satu kotak ada 5 tablet, tahan 3 bulan. Harga? rm120.00 per kotak. Tak kira la tablet ataupun sirap. Sama jer harga. Satu kotak boleh bertahan selama 2-3 bulan.

Dan yang liquid tu untuk anak2. Untuk kesihatan anak2 dan sebagai penyubur minda. Takut ler kalo anak slow belajar.

YAAAA....inilah BABY Strath. Diakui oleh jiran2 kat sini..kahkahka.... anak angkat uncle Chia! hehehe
 So...sesapa yang tengah pregnen tu, kalo nak anak putih melapak cam dak Ryan ni, makan ler Strath.  hehehe.... masa bersalin pun senang. Takde banyak masalah

Tengoklah perbezaan kulit adik bradik ni... Kalaulah ku tahu khasiat Strath ni dari dulu, takde la kulit anak-anak aku lagi 2 orang tu kelam semacam.



Ok..kat bawah sini serba sedikit info tengah Strath ni.



Inilah tujuan utama aku makan strath ni. Untuk elak kanser. Yelah, mencegah lebih baik daripada mengubati. Kalo dh kena, payah plak nk ubat.  Takut,,, terkenang arwah makcik Jebat yang pergi dua tahun lepas akibat penyakit ni.

Selain tu, aku ambik Strath ni sbb nk kekalkan berat badan. Tak payah ambik ubat diet yang lain. Bahaya ubat diet ni, silap2 boleh bawak maut. Dari pengalaman aku, bila ambik Strath ni kita akan mencapai berat badan ideal. Kalau makan dan dah kenyang, automatik perut kita akan menolak, walaupun ada pelbagai hidangan lazat depan mata. Haaa...itulah keajaibannya....fungsi perut kita. Sistem penghadaman  pun akan bertambah baik. 

Sesapa yang banyak jeragat, ambik 1 biji tablet, tumbuk halus dh campurkan sedikit air, kemudian tepekkan ke muka/tempat jeragat macam pakai masker. Buat 2-3 kali seminggu. Errmm...anda akan nampak hasilnya. Tak payah pegi facial kat salon dah (ni Mr Ivan sendiri yang praktikkan)
 
Sapa yang kakinya luka (akibat kencing manis) dan doktor pun hampir nk potong, patut buat benda ni. Tumbuk beberapa biji tablet Strath dan taburkan pada luka di kaki. Haaa... dalam dua hari akan dapat lihat kesannya. Tak payah potong kaki dah... selamat kaki tu.... (ni jiran aku buat pada mak dia...)

Ada bermacam2 lagi kebaikan Strath ni. Kalau nk cerita, panjang berjela... Tapi sapa yang berminat untuk tahu lebih lanjut bolehlah suff kat internet ni. Kalau nk baca buku dia, kasitau ler..nanti boleh aku emailkan artikel nya. 

Opsss...aku bukan agen jer..aku jugak tak menjual mende Strath ni. Kalau korang nak, pegi jer beli kat Farmasi. Tapi harga kat farmasi mahal sikit ler... ni aku beli kat jiran aku tuh...so dapat ler rm120.00 Mahal ker?? tp berbaloi lah untuk kesihatan.

Bagi aku, kalau dh sakit, duit banyak pun tak guna!!!  ok..bye !!

4 corat coret:

leen hussain berkata...

wah!ko ni, aku pun dok tercari2 food supplement yg bagus...especially cegah kanser...yalah skrg macam2 punca penyakit, dah bukan keturunan lagi dah skrg... risau gak aku...badan pun kan main bam2 aku ni..hee... nak beli kat ne ni beb?..kepoh seh aku...haha

Chempaka Aziz berkata...

tq2 dgn wish ko tu tp bab peneman tu rasanya tak setuju lah..hihihi..udah2 la tu ek.ko tu jga2,ni bila kulit dh licin ni kang...payah lak bila jebat pegang2 nanti...$%^&*()huhu....

Noorma Ismail berkata...

Leen, kat Farmasi pun ada jual..tp mahal ler sikit, dalam rm145. Ni saya beli kat jiran, cuma rm120. Kalo nak kita boleh tulun beli dan pos

khaltamarplus.com berkata...

Saya cadangkan amalkan Khal Tamar Plus produk kesihatan turun temurun semenjak sebelum Nabi SAW lagi. Khal dicampur madu asli Iran dan sebekas herba Khazanah Perubatan Islam. 100% organik, asli, halalan thoyyiban, tanpa pengawet pewarna perisa mahupun sebarang bahan kimia tiruan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...