Khamis, 29 Julai 2010

Sambal terung pipit & ikan bilis

Salam semua..korang dh lunch ker? kami sekeluarga baru jer selesai. Hari ni aku dok 'melayan' drama online kat internet. Malam Isnin lepas, aku tido awal, so sume citer2 best kat tv takdelah tengok. Hari ni 'qado' balik...kahkahkah...Sampai malas plak nk update blog..

Semalam masa pegi Giant, sempat jugaklah rembat terung pipit ni. Umat manusia dirumah ni mmg tak makan, so aku sorang jer lah yang membedal..

Sebenarnya, masak banyak lauk lain lagi, tp ini jerlah yang sempat di'snap'.

Terujng pipit ni banyak tumbuh kat tepi2 hutan, kat Puncak Jalil ni pun ada...tp ni aku beli tawww...bukan kutip kat utan.. Nk buat sambal ni, senang jer..buat jer macam sambal ikan bilis biasa tu..pas tu campur jer lah ngan terung ni...
Sapa tak pernah makan, cuba lah.. masakan ala kampung...

Budu ni pembuka selera. Makan ngan ikan bakar dan ulam kacang botol & timun. Kat umah ni, sume suka Budu.




OK..sampai sini dulu.... si Ryan yang dalam buai tu dh bergerak2 (tanda dia dh nak bangun ler tu...) Si Irfan plak asyik membukak peti ais jer. (walopun baru lepas makan) ..apa ler yang dia cari tu..air kotak/jajan pastinya...ish,ish,ish....

0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...