Selasa, 6 Julai 2010

Bahulu

Dah terasa suasana raya kan..sana sini sibuk orang dok bagi sample biskut raya. Aku tak brapa pandai buat biskut moden ni, tapi kalo kuih2 lama tu tau ler.. salah satunya bahulu ni. Selama ni buat guna acuan bahulu cermai, tp masa ke Yen Bakery minggu lepas, jumpa ler acuan bahulu ikan emas ni. Cantik dan comel jer. Takdelah besar gedabak ikannya. Aku pun beli ler... dan hari ni projek bahulu.

Kalo kat kampung dulu, mak aku buat bahulu dia pakai api dari sabut dan tempurung kelapa. Tapi kat sini mana nk cari sabut kelapa. Kalo g mintak kat kedai runcit tu, mesti dia kutuk aku punya. Katanya "kak, orang sekarang pakai gas ler..tak pakai dapur arang lagi..." ces..bedebah betul...


Buat 4 bijik telur jer, dapat ler dalam 30 bijik.. jadi laaa.. itupun dh tak larat nak mengadap oven panas tu...mana berebut ngan si Ryan dan Irfan lagi. Ada jugak yang legam macam kulit laki aku..ni sbb leka, sambil bako bahulu, sambil goreng ikan nk makan nasi.



Ada yang nak menempah ker?? hahaha..sori yer..tempahan tidak dilayan. Kalo nak makan meh ler datang umah.. itupun kalo ada lagi laaa...

5 corat coret:

MAS ( DUNIAKU ) berkata...

sedapnya bahulu..peberet mas tau ...rasa macam nak raya pulak..

NiezaMan berkata...

Salam norma
baulu ni feberet saya..
pernah buat...kdg2 jd..kg2 keras..

NiezaMan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
CuteOven berkata...

salam norma
pandainya awk buat ...leh ajar kite tak...

izahdaut berkata...

wah kak noorma..lawo n gebu je bahulu tuh...pakai oven biase tu ye?pas tu acuan tu bertutupkan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...