Khamis, 1 Julai 2010

Roti Jala + kari daging pekat

Tengahari tadi aku masak kari daging pekat ni, respi ala2 kari daging kandar jer...(hari ni takde mood nak masak beria2, gigi ni sakit balik ler..dh banyak ratus habis tapi masih sakit lagi..eee..nak jer aku cabut sume gigi ni, pakai gigi jaws baru tau)

Petang ni cadangnya nak buat lempeng pisang (sbb sakit baki pisang masih banyak lagi..) dh kuarkan kelapa dr esbox, dan kuarkan tepung letak kat atas meja..tp lain plak yang jadi.. terbuat plak Roti Jala.. hasrat nak makan lempeng pisang terpaksa ditangguhkan..malam kang kot..entah ler...

Adunan roti jala ni aku buat ikut sesedap rasa aku jer. Kali ni takde pakai santan (bukan takde santan, tp malas nk kuarkan santan dr freezer...malas lagi, apa ler aku hari ni, sume malas...)

Aku guna 2 senduk tepung gandum, telur sebijik, 3 sudu makan susu tepung, sedikit garam, 2 sudu makan tepung kastat, 2 sudu makan minyak masak dan air. Adun semua bahan sampai jadi doh yang cair, dan bolehlah di jala.....Adunan tu jangan lah pekat sangat, nanti keras plak...

Cicah ngan kari daging kandar ni.


3 corat coret:

Deliah's Deli berkata...

salam noorma..leh order?nak sekilo-nk wat potluck esok-ngeee :)

Noorma Ismail berkata...

Amboi...siap nak order..alahai..saya tak reti la nk niaga ni..kalo tolong buatkan boleh laa... hehehe...

kakchik berkata...

salam noorma. sedapnya... kakchik suka ni. baru sekejap kakchik singgah blog nurindah. dia masak roti jala serawa durian. best2 la kawan2 masak hari ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...