Ahad, 4 Julai 2010

Akhirnya Kau Pegi Jua

Sejak dua tiga bulan ni, aku tengok dia macam tak brapa sihat. Dah tua pun usianya. Rakan-rakan seperjuangannya semuanya telah kembali menghadap yang Esa. Tapi jodohnya dengan aku masih kuat. Aku masih sayangkan dia.

Lantas, aku cuba merawatmu, memcuci dan membelaimu. Apa yang boleh ditukar, aku gantikan dengan yang baru. Tapi tak lama lepas tu KAU meragam balik. Hinggalah pada tanggal keramat itu, kau pergi tinggalkan aku untuk selama-lamanya.





??? apa yang aku merepek ni? alkisahnya inilah Barang Kesayangan aku yang telah pergi dan tidak akan berbakti untuk aku lagi. Kipas Meja Pensonic ni adalah hadiah daripada arwah ayah aku sebaik sahaja aku masuk ke U. Maknanya usianya dh pun 15 tahun. Lama kan..

Pesan abah " dh ada kipas ni, bacalah buku rajin2, bila keluar U nanti boleh dapat kerja yang baik dan gaji yang tinggi"

Tapi apa dh jadi?? aku tak kerja tapi cukup lah elaun/gaji bulan2 yang aku dapat. Memang taraf degree lah jugak..terima kasih pada suami aku yang cukup penyanyang dan 'beruang'

Sayangnya aku pada kipas ini sampai anak2 pun tak berani menyentuhnya. Aku kata inilah satu2nya barang kenangan tok wan korang. Aku pernah menangis bila Hang Jebat hentak kipas ni sebab marahkan budak2 tu. (alaa..bukannya takde harta benda lain tinggalan arwah ayah aku, tapi kipas ni ada sentimental value)

Tapi semua itu telah berakhir. Aku terpaksa 'lepas' ia pergi. Hati memang sayu, tapi apakah daya.

Dan kini, aku telahpun dapat penggantinya. Cornel Baby Breeze, berbaktilah kepadaku selama mungkin.

1 corat coret:

cikmar berkata...

sedihnya...very touching story...walaupun ianya kipas, tp aesthetic value tu yg membuatkan ia sgt2 bernilai..sob3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...