Sabtu, 19 Jun 2010

Nasi Lemak Berlauk

Menu dinner malam ini, dh lama tak berasap dapur ku itu...hari ni masak nasi lemak. Untuk hubby dia suka sambal kerang, tapi anak2 plak tak suka kerang. So aku masakkan sambal tumis ikan bilis. Teringin plak nk makan telur puyuh, jadi aku campurkan jer telur puyuh rebus tu dalam sambal tumis ikan bilis. Dan lauk2 sampingan mesti ler ada paru goreng,telur mata kerbau, ayam goreng dan ikan bilis goreng. Banyak ker lauk ni?? ala..biasa jer laa...


Sambal kerang, beli kerang fresh dan rebus separuh masak, kemudian kopek. Banyak kerja tapi berbaloi bila makan.


sambal telur puyuh+sambal tumis ikan bilis. All in one.


Paru goreng garing. Teringin jugak nk buat paru manis macam Mama D buat hari tu, tapi dh malas ler. Next time lah.


Telur goreng mata kerbau. Ini dh jadi macam satu kemestian kalo masak nasi lemak.


Ikan bilis goreng. Lupa plak nk tambah kacang tanah goreng. Kalau ada lagi best.


Ayam goreng berempah, khas untuk anak2. Aku pun sama, suka ayam goreng.


Alamak, lupa plak nk snap gambo nasi lemak. Jamu mata tgk lauk jer lah yer. Pas tu timun pun tak sempat nk hidang. Bila dh habis makan, baru sedar tak hidang timun. Takpe lah..perut dh kenyang...OK... nk layan jangan lupa lirik la plak. Hari tu masa pegi bercuti, kami tak sempat nk berkaroeke. Padahal semua kemudahan indoor dan outdoor games tersedia. Takpelah..anak2 kecik lagi, tunggu beso sikit...





0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...