Sabtu, 26 Jun 2010

Menu Hari Sabtu

Salam hari Sabtu buat semua kengkawan...dh masak ke?? Hari ni masak lauk paberet Hang Jebat la plak, masak lomak cili padi. Kali ni aku rencahkan dengan kubis jeruk (style mak mertua aku) Lawan dengan masak lemak cili padi ni, tumbukkan pulak sambal tempoyak.Cicah plak ngan bendi rebus. Memang bulat la perut laki aku kalo makan lauk2 cenggini...

Gulai Lemak cili padi ikan merah + kubis jeruk. Guna cili pagi kampung lagi 'kick' tapi kat umah aku ni kalo terlebih makan cili padi kampung, mulalah satu rumah sakit perut...akhirnya kena la togok 100plus banyak2.

Untuk anak-anak, masakkan ayam masak kicap untuk diorang. Cukuplah tu yer...


Bendi celur


sambal tempoyak dan budu.










P/s: Ada kawan2 cakap aku pandai masak lauk...yelah kot, kalo masak lauk untuk kenduri kendara tak kisah punyer, aku boleh masak sorang2...tapi kalo bab buat kek/muffin memang fail ler...takde bakat langsung. Gamaknyer kerja2 membaking ni perlukan kesabaran kot, yelah kena bakar satu2, kena tunggu sampai masak. Aku plak jenis nk cepat siap jer.. mana nk berebut masa ngan si kecik lagi, yg 2 ketui tu lagi...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...