Isnin, 28 Jun 2010

Bubur kacang durian

Salam semua...

Petang ni kami minum petang dengan bubur kacang durian. Pagi tadi dh tengok Yati US tayang kuih lapis kacang hijau dia..alamak..lambat plak..kalo tak dh tentu kami makan kuih lapis petang ni..takpe lah...nanti pegi kedai beli kacang ijau lagi (bukan nk bagi toyol bilang kacang ijau tu yer..tp nk buat Kuih Lapis laa...)

Durian ni kami beli kat PD masa g bercuti ari tuh, so isinya aku letak dalam tupperware dan frozenkan (petua diberi oleh kawanku Zarina) Bila nk makan, defrost'kan dan bolehlah dimasukkan dalam bubur ataupun makan jer macam tu...kesedapannya masih terpelihara..

Tapi kat KL ni pun dh banyak durian (datang dari Johor) tp kalo makan gitu jer, aku tetap pilih durian dari Bentong (bukan ler dr umah CikMin yer..) Kata laki aku, Bentong pun bakal keluar durian tak lama lagi...bestnyer..





Citer hari ini : Lambat sikit update blog hari ni..takde mood laa..pening kepala plak tu.. Dah 2 hari pening kepala ni, pening memikirkan keputusan yang telah dibuat..itulah, terlampau memilih sangat, last2 terpilih batang tebu...huhhhhh...

0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...