Jumaat, 25 Jun 2010

Kerabu Kacang Botol

Aik? dua hari asyik buat kerabu jer?? apahal ni??
Kerabu kacang botol ini aku buat sbb kak Asma berjaya menggoncang naluri rasa aku beberapa minggu lepas. Tapi nk mencari kacang botol kat kedai runcit sini agak susah. Kalo ke Pasar Borong tu bolehlah dapat. Aku plak jarang ke pasar borong, melainkan ada hal tertentu jer (cth, nk beli plastik beg ikan, beli kelapa muda, beli ikan dll.




Kari kepala ikan bayan. Korang kenal tak ikan Bayan? ikan ni warna biru. Isinya rasa macam ketam, sebab ikan ni makan ketam. Yer ker ikan makan ketam? entah laa...org jual tu la yang cakap, tp isinya mmg rasa macam crabstik. Aku memang takleh makan ketam, so dapat makan ikan perasa ketam pun ok gak kan....


Ikan kerisi goreng sambal, eh..banyak plak respi ikan hari ini. Permintaan Hang Jebat suruh goreng ikan kerisi ni dan buat sambal...







2 corat coret:

Deliah's Deli berkata...

salam noorma..ada lg tak lauk2 kat ats tu-blh sy amik bt mkn malam :)

Noorma Ismail berkata...

Deliah- ooo..lauk mmg ada, banyak lagi tu..cepat la datang tapau..hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...