Jumaat, 25 Jun 2010

Kuih Dadar Manis

Minum petang hari ini, buat kuih ketayap/dadar manis plak. Inti kelapa masih banyak dalam freezer, jadi bolehlah masak kuih yang dh lama tak buat ni. Cadangnya hari ni nak buat apam blossom, tapi macam malas ler plak. Aku dh tiga kali keluarkan mixer, tapi lepas tu aku simpan balik. Inilah yang dikatakan, kalo takde seru, tak menjadi kerja/rancangan.

Sukanyer Hang Jebat aku makan, maklumlah dh lama bini dia tak buat kuih2 cenggini. Satu lagi peberet dia ialah kuih 'Buah Melaka" cis...nama negeri dia jer.. gamaknyer kalo ada kuih Buah Johor/negeri sembilan, dia makan tak???



Ok..sampai sini dulu. Slamat Menjamu Mata di blog aku ni yer..kalo nk datang makan, call awal sehari yer..nanti aku siapkan menu special utk korang :)


1 corat coret:

kakchik berkata...

salam noorma.

kakchik pun suka juga kuih ni tapi takleh nak selalu2 makan, manis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...