Khamis, 24 Jun 2010

Kerabu Mangga

Hari ni masukkan entri sambil meriba si conet ni..sibuk betul si Ryan skang ni, takmo tido plak dia..sib baik sempat masak hari ni.

Sori yer kengkawan..layan gambo jer lah dulu, tak sempat nk tulis respi. Si kecik ni pun dok memegang tangan aku ni hah....


Kerabu mangga ni amik respi dr umah Kak Hanieliza. Google ler kat sana ek... (ni dh bukan mangga muda, dh hampir masak, ok lah jugak kan...kalo masam-masam sangat kang, berkedut plak muka aku ni..hahaha

Siakap kukus taucu. Kami dh suka respi ikan kukus letak taucu cenggini. Chinese style.





P/s:Ada lagi lauk belum disiapkan. Mesti kena ada sambal tumis, sayur goreng dan ikan/ayam goreng. Ni masuk yang mana sempat jer dulu. Nak sambung masak balik ni...OK yer...BYE !!!

3 corat coret:

Lovely Kitchen berkata...

bila nak dpt mkn kerabu mangga dgn ikan siakap nih!!!

indahhouse berkata...

salam kak noorma,
saya pun dah mula suka ikan kukus bertaucu ni. aritu try, sedaap! Kerabu mangga lom try lagi. tapi, terliur bila ingat mangga masam2 tu :D

MUMMY berkata...

noorma...ko lawan kak ina.....nak resepi..!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...