Selasa, 30 Jun 2009

Teh Serai

Saja nk cuba minum air ni sbb nampak kat MYR. Uncang teh hijau pun banyak lagi tuh. Kat umah ni teh hijau ni tak brapa laku, mungkin sbb takde warna kot..pas tu rasanyer pun lain siket dr teh biasa tu...



Bahan-bahan ( 2 cawan )
-2 batang serai(amek bahagian bawah)
-seuncang teh(green teh lagi elok)
-gula atau madu(ikut sesedap rase)
-air mendidih (untuk 2 cawan)

Cara-cara
-potong serai nipis2(bulat-bulat)
-letak teh,gula dan serai dalam teko.
-tuang air mendidih
-biarkan dalam 20 minit
-siap untuk di minum

* Teh ni elok untuk membuang angin dalam badan.




3 corat coret:

cikmar berkata...

mcm teh halia la blh buang angin..

Noorma Ismail berkata...

akak cuba jer...dah itulah sekali...sayang plak kat serai tu..hehehe...tp skang dh ada teh serai kat pasaran..beli tu lebih mudah,,

cikmar berkata...

sekali je?msti tak brapa sedap ni..ahaha..tp kan klu minum air rebusan serai wangi bagus utk penyakit batu karang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...