Rabu, 17 Jun 2009

Nasi Ayam Ipoh

Kalo nk cepat dan senang masak...penyelesaiannyer masak nasi ayam. Sume orang suka. Ni menu untuk hari ini. Dh 2 minggu tak buat nasi ayam kot...

Kalo time aku kecik2 dulu (umur 3-10 tahun) aku paling suka makan nasi ayam kat Stesyen Keretapi Ipoh. Dan lepas tu plak sejak Mee Rebus Ramli dibuka aku makan nasi ayam kat sana plak...Rindunyer ngan negeri kelahiran ku itu. Sabo, sabo...lagi 2 minggu aku akan kembali (setelah hampir 4 tahun tak balik)...he,he..... orang-orang perak? tunggu yer..



Resepinyer, klik sini yer .. amik kat MYR tu..mana lagi kan. Thanks Quinnie. Lepas rindu nk makan nasi ayam kat Ipoh.




Jemput makan sume !!

Aku banyak keje lagi ni. Jap lagi nk ke Hulu Langat, beli palet(makanan) ikan keli. Lepas tu merayau ke kedai bakery kot..he,he...masih ada benda yg nk dibeli. Projek roti dh nk bermula...kena perbaiki skill meroti. Banyak nk kena belajo ni, sblm hanto roti kat kedai..he,he.... (sebenonyer jiran aku nk memulakan bisnes gerai makan, so dia tanyakan kot2 aku boleh buat roti sosej dll untuk diletakkan kat kedai dia, tp aku tak bagi jawapan lagi..diamkan dulu.Takot ko, aku ni wat untuk makan anak beranak boleh ler. Kalo jual tak berani, walopun laki aku kata dh lulus ! malu kooo....)





5 corat coret:

Ummi berkata...

Salam Noorma...weeee ipoh mali kaaa...mst sedap menu nasi ayam ni..ada kelainan kot dgn nasi ayam bese2 tu..nnt leh try ni..kena masuk list la dulu..tahun bila cuba x tau laa..hehe

Rafizah Nordin berkata...

jauhnye nak makan nasi ayam sampai ke ipoh yek heheee

wah bagusnya klu ade peluang camtu noorma. aku ni tunggu2 gakla klu dapat peluang nak letak2 roti ke,kek ke tp xde...abishnye pun molot ni berat beno nak tanye2.abih camno...heheee

Noorma berkata...

Kak Ummi - paling senang wat nasi ayam la kak, sume kaum kerabat saya suka... AYAM lah katakan..

Fiza - aku ni pun malu nk bukak mulut fiza oiii...tp laki aku yg cadangkan kat jiran aku tuh (lepas dia kata lulus..) tp aku takut satu jer, aku ni bukan tentu mood. Time datang angin senggugut, mulalah aku gantung periuk belanga..tu yg aku takut tu...

blogresipi berkata...

Kite pun lama tak buat nasi ayam... uish teringin plak tgk gambar nasi ayam ipoh nie...

PakMan berkata...

nape jauh sangat nak makan, kat jalan ipoh kl pong ada murah lagi berkhasiat!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...