Khamis, 25 Jun 2009

Air tembikai laici

Panas2 ni memang best kalo minum jus buah. Ekceli dh selalu buat jus ni, cuma malas nk ambik gambo dan letak entri. Tp hari ni plak terlebih rajin sikit. Sebabnyer? Hang jebat balik lambat, so dapat ler main tenet ni lama sikit. Kalo dia dh balik, almaklum lah, kena jadi pembantu peribadi dia lah...



Nyaman jer, satu gelas ni pun tak cukup. Sib baik minum sorang2 jer..he,he... (Irfan tido...) Resepi dr MYR, ilham Ros dari Tokyo....arigato !!

Bahan-bahan ( menghasilkan 2 gelas jus )
Beberapa Potong Tembikai
1 gelas air laici dalam tin
8 biji buah laici
beberapa ketul air batu

Cara-cara
-Potong dadu tembikai dan buangkan bijinya, kemudian blender bersama air laici tadi.
-Tuang jus didalam gelas dan campurkan buah laici dan beberapa ketul air batu. Siap untuk dihidangkan. Selamat Mencuba.

4 corat coret:

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Noorma, sesumer ni favret saya lah !! ari-ari minum pun takpe.. tapi oda lar...

zai@umiaiman berkata...

semlm baru beli laici segar tu niat nk wat tembikai laici gak tp tembikai xder plak.. so smlm wat sirap laici nk n3kan terlupa bawa pictnyer...

tp ngn cuaca yg panas ni memng sedap dapat teguk air ni

Noorma berkata...

azrina-order? kalo gelas besar ok la...saya kalo sikit memang tak cukup! sekali teguk jer...(mcm maria tengku sabri plak) ish..buruk rupanyer kan !

zai-wah..laici segar mesti lagi best kan..saya ni susah plak nk jumpa laici segar ! mals nk kuar g pasar malam..

blogresipi berkata...

Bestnye air tembikai laici ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...