Sabtu, 13 Jun 2009

Takoyaki again

Aik? semalam kata nk balik kg, kenapa hari ni ada entri lagi? alkisahnyer Hang Jebat aku kena kerja malam tadi. So tak dapatlah kami balik kg. Mula tu aku frust jugak, sbb dh siapkan sume barang2, tp untuk pujuk aku Hang Jebat janji akan belikan Breadmaker untuk aku hari ini. Yahooo !! akhirnya dapat jugak aku benda yg aku idam-idamkan selama hari ni. Bukan mahal pun, cuma sayang nk kuar duit sendiri...he,he,he...thanks abang !!

Kalo hati sudah tertawan....akan ku buat lagi dan lagi.....sebenarnya ini untuk aku sorang jer. Sbb Hang Jebat memang tak sentuh benda2 pelik mcm ni. Mula tu dia tanya apa nama benda ni, aku cakap ler takoyaki, tp dia tak faham, so aku cakap ler ni kuih cara berlauk orang Jepun....ooo...dia angguk kepala. Aku suruh ler dia rasa, dia jamah sikit jer. Dia tanya lagi, apakebenda warna itam dan putih tu. Aku cakap ler itu kicap dan mayonis... korang tahu tak, dia ketawa berdekah2 sbb first time dengar kuih cara berlauk cicah kicap ngan mayonis. Aku pun apa lagi, mulalah tarik muka 16... ketawakan aku yer...takpe, takpe...ada lori ada bas.....

Disebabkan papa diorang gelak berdekah kat kuih takoyaki ni, so anak2 pun takmo makan. Akhirnya laki aku kuar beli nasi lemak....makan ler korang!!!


Nasi lemak lauk paru. Untuk anak2 nasi lemak biasa jer. Balik umah, aku gorengkan telur mata kerbau untuk diaorang.

Ok....blah dulu. Nk pegi pasar, dan lain-lain. Kang panas berdenting plak, aku jugak yg pening kepala....Jumpa Lagi !!

1 corat coret:

سيتي هدايه berkata...

akk da jumpa da tepung takoyaki tu?
nyumnyum..sedap nya!! lapa lak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...