Jumaat, 5 November 2010

Laksa

Salam... hari ni bz gilerz... sebelah paginya aku sibuk siapkan tempahan biskut dan coklat oleh Sue. Dan sebelah petang, sibuk plak menghantar stok ikan tilapia ke restoren cina di Desa Water Park. Ni pun baru jer sampai umah. Si Jebat tgh kemaskan kolam ikan dia. Aku nk rehat depan pc plak... (rehat ler ni..sambil dengar lagu ! )


Hari ni masak laksa jer. CikMar...tuan rumah hari ni bz sikit...hanya dapat jamu laksa jer utk pengunjung yang sudi bertandang ke blog aku ni..... Bukan sambut deepavali yer...tp inilah makanan senang yang boleh dibuat. Kuahnya dh dibuat sebelum masuk tidor semalam. Hari ni rebus laksa jer.. senang kan !!! Resipi dh slalu tepek kat sini...cari2 lah dalam lemari tu yer...

Laksa tepung beras. Itu jer yang ada la KL ni..(emmm....ayat teringin nk makan laksa tepung gandum laaa...) Nak buat laksa tepung gandum...huish..tidak sesekali..aku mmg MALAS !!!

Kalo makan laksa, aku suka banyak kuah. Mcm gambar kat atas tu ler.. Apa kisah rupa gambar tak cantik. Bukan nk masuk tekak korang pong..hahaha...

5 ulasan:

Unknown berkata...

salam noorma. dalam dok bz pun sempat lagi noomra masakkan laksa tu. nampak sedap la noorma. dah lama benar kakchik tak makan laksa.

cikmar berkata...

patutla buka blog ni 2,3 kali xde update..saje nk tgk resepi baru..bz rupanya tuan rumah..dapat jamu mata dgn laksa ni pun jadila...byk kuah,nmpak sedap...tq tq.hehe

puyah ler.. berkata...

sama ler norma..aku pon bt laksa..kak La ada umah aku nie..aku beli barang mak aku yg masak..he2..siap beli otak udang lgi..dok salak otak udang pon x kenei..kena dok KL,layan gak resepi laksa yg dah caca marba..

Cendana Kasih berkata...

Kakchik-masak mmg tetap kena masak..anak2 tu takleh lapar..hehehe..

CikMar-jemputlah jamu mata, kalo dekat ngan rumah, leh jugak jamu tekak skali.. hehehe...

Puyah - waaa..untung ko, mak ko slalu datang KL.. kirim salam kat Kak La yer..

cikmar berkata...

yeke...waa bestnyaa...jauh pun sanggup ku redah klu dijemput n mkn free..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...