Rabu, 3 November 2010

Jus Mangga

Kawasan utara dilanda banjir, tp kat KL ni kering kontang betul. Khabarnya kat Tanjong Malim pun tiap2 petang ujan (sbb Jebat kerja sana ) Nape tak sampai sini ek? huhuhu...PANAS !!!... So kena minum banyak air. Antaranya air mangga ni. Kebetulan banyak betui buah mangga masak kat umah aku ni. Belum abis pun lagi, dh berbunga lagi pokok mangga tu. Murah rezeki.


Aku blend jer isi mangga masak ni dengan air es, tambah sikit gula..dan air batu..zrrrr....dh siap... ada sesiapa teringin? IDAMKAN YANG LEBIH SEGAR, BLENDERLAH SENDIRI...kahkahkah...


Inilah buah mangga masak kat rumah ku. Kat tepi kolam ikan aku tu ler. Buahnya ada jer setiap masa.  Sekarang ni dh musim gugur. Isinya warna oren dan manis. Tiap2 hari mesti ada 4-5 biji mangga masak yang gugur. Kalo tak sempat amik, mesti tikus makan...cess... dia pun teringin.  Nanti aku cabut gigi dia...biasa tu..nk makan buah mangga aku, tp  tak mintak keizinan...

5 corat coret:

cikmanggis berkata...

wah bestnya mangga kat depan rumah je..nak je petik:) Cm kena pi pasar baru dapat:)....haish terliur la pulak:)

Watierman, rmanbkr berkata...

Hrrmmmm sedap...tapi kalau kena segelas...terus batuk...then semput.....orang Asthma...memang tak digalakkan ambil ni...but I like!!!

Jamie berkata...

Syokya ada pokok mangga yg berbuah sepanjang masa.. mangga muda buat kerabu pun sodap..

Cikmin berkata...

ya ampun..gue mahu pengsan nampak jus mangga ni..adessss..aku pi umah ko nanti jamu air ni ye... :P

cikmar berkata...

ahaha....lawaknyee tagline tu kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...