Khamis, 25 November 2010

Accident Belakang Rumah (highway KL-Putrajaya)

Salam...hari ni aku jadi wartawan kejap...

Peristiwa berlaku pukul 9.15 pagi. Masa tu aku sibuk tengah surf internet cari respi. Tiba2 dengar bunyi dentuman yang kuat. Agh...tu mesti tayar lori meletop tu..dah biasa dengar...aku pun wat derk jer laaa... Lepas off hp, aku rasa macam nak ke tandas.. sambil tu tengok plak daging yang aku tengah rebus...Huh..keras lagi... tiba2 terpadang ke luar rumah...eh, apsal banyak plak kete kat belakang ni. PM nak lalu ker? Buat derk lagi... pas tu dengar pulak bunyi ne no ne no... ooo...Polis pengiring PM kot..mesti nk cakap “Beri laluan, beri laluan!” yerlah Perdana Menteri nak lalu kan....

Cess... mmg tak tau nk bezakan bunyi siren la aku ni...rupa-rupanya itu bunyi kereta bomba. Aku perasan setengah dengar bunyi bising...orang bertempik sana-sini. Ooo...rupanya ada accident!!

Aku pun naik ke tingkat atas. Suruh along bawak kamera. Dan inilah gambar2 yang sempat disnap.


Kemalangan melibatkan sebuah teksi. Remuk gak teksi tu.

 Pasukan bomba sedang mengeluarkan mangsa yang tersepit


 Masa ni, jalan punyer lah jem...mana idaknyer, sume nk berhenti tengok accident ni. 


 Pada pendapat aku lah kan..ish..pepandai jer aku ni  teksi ni melanggar devider kat tengah tu kot.. kalo idak masakan keretanya remuk.. aku tak nampak plak kete lain yang terlibat dalam kemalangan ni? 


 Disebabkan yang mengalami kemalangan ni teksi, so teksi lain pun turut berhenti memberi bantuan. Itulah..kita sesama insan ni kan..tak kira bangsa dan agama, 1 Malaysia


 Sebanyak 4 kereta bomba yang sampai... huish..macam teruk je kan !! entah ler...  aku ni wartawan tingkap jer.. tak dapat nk buat liputan keseluruhan...Panas ooo..kang cair plak aku... kahkahkah....
Ambulan pun sampai....

Mangsa kemalangan dah dibawa ke hospital. Walau apapun bangsa dan agamamu, aku doakan agar kau selamat.


Teruk juga tesi tu..kemek depan belakang, atas bumbung...terbalik ke? ish..tak tercapai akalku... eh..tu kan lagu Elyana




Ok...sampai sini dulu... nk sambung masak ler...kang marah plak si Jebat aku tuh !!!

8 corat coret:

Suzi berkata...

teruk juga xcident tu agaknya.
sy ni kalau tgk xcident selalu ketar lutut...mengigil. tu yg baru sekarang ambik leesen keret..penakut.

cikmar berkata...

dahsyatnya..

Noorma Ismail berkata...

Suzi- saya plak akan menggeletar kepala lutut kalo nampak polis buat roadblok kat tengah jalan..masa tu mula ler dup dap, dup dap...padahal kita takde buat salah pon...

CikMar.. accident nyer biasa jer..tp yang dahsyatnyer jalan jem gile...hehe..

geekz36 berkata...

smart pic. kamera nikon ke sony ?

Noorma Ismail berkata...

Geekz36- ala dik..malu akak..camera cap ayam jer..Penasonik Lumix - yang dah semakin lunyai...kahkahkah...

Ivan Cheah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ivan Cheah berkata...

You're truly 1 Malaysia. You are awarded as a Peace-Loving Person. We are very proud to have a neighbor like you. You've my salute! Salam Hormat dan Salam Sejahtera!

Noorma Ismail berkata...

Hello my neighbour..long time no see, very buzy ya? this entri untuk jiran2 PUJ kita, ramai yang tanya "eh..tadi accident ka? apa hal? apa macam?? " so i wrote this entry to explain them. So tired to repeat. I not a tape recorder.. hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...