Isnin, 1 November 2010

Gulai Lemak Pucuk Paku

Salam.... lauk hari ni ala2 kampung gitu. Hari tu pegi pasar borong, dapat jugaklah beli sayur pucuk paku ni. Asyik tengok kak Azatie je yang slalu masak pucuk paku. Jeles betui laaa....

2 ekor udang yang tertenggek kat atas tu bukan udang basah, tapi udang kering. Yaaa...mmg besar ko.. slalu aku tengok udang kering kecik2 jer.. ni versi beso plak, sekilo rm13.00. Beli kat pasar borong ni la jugak.

Sambal tempe dan tauhu. Dah lama tak beli tempe. Kat pasar borong ni tempe murah jugak. Satu pek 50sen jer..

Makanan pembuka selera. Kerang rebus. Wallah...dh lama tak makan cenggini.

Kicap cili padi. Pencicah untuk kerang rebus tu..

1 corat coret:

Watierman, rmanbkr berkata...

Salam Noorma....bab kerang tu tak pe lagi baru je buat last week...tapi yang pucuk paku tu...mak aiii tringin jugak la....kalau buat kerabu lagi kawwww!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...