Selasa, 13 April 2010

Roti Jala & Kari Ayam

Pagi ni kami breakfast dengan roti jala lah plak.. merajinkan diri menjala.. suka anak2 makan,bapak diorang pun sama...tp mak diorang takleh makan banyak2. kang gumuk plak..wakahkahkah....

Buat roti jala ni kena banyak bersabar..satu demi satu kena buat.. lain ler masak cekodok tu, boleh sekali gus jer campak dalam kuali..kacau2, tunggu kejap dh boleh angkat..ini tidak..dari mula sampai akhir kena mengadap kuali jer..PANAS !!!

Resepi roti jala ni aku main campak2 jer..yg pasti bahan2 nyer mestilah tepung, santan, telur, garam, pewarna kuning dan sedikit gula... aku suka roti jala yang manis2 sikit..

Hari ni budak2 takdelah bawak bekal roti jala..diorang bawak bekal roti macam biasa..

Masa makan budak2 ni dok sibuk mintak tambah ayam..aku pun jawab "roti jala makan dengan kuahnyer, bukan dengan ayam.." so anak2 pun diam.... Yelah, kalo kat kedai, takdenyer orang jual tu bagi ayam seketui besar bila order roti jala ni..rugi ler dia... kalo ada pun, sebesar guli jer...kes tersesat la tu...




Korang breakfast apa yer pagi ni?? beli atau buat sendiri??


4 corat coret:

Fiza Nordin berkata...

sihat beno dah makcik ni ropernye yek??? esok baru cadang2 nak menjala....

azian berkata...

Alaaa....Noorma oi...buat akak lapo aje nengok roti jala ngan kari ayam tu.....

Noorma berkata...

Fiza - uish..aku dh sihat dh...dh bersilat berkungfu dh kat umah ni..hari ni dh sebulan..tamat ler pantang aku..dh start bisnes balik dh.. ko tu bila nk datang umah..datang ler pada 22.5 ni, aku buat kenduri akikah & doa selamat..nanti aku jemput sume kengkawan blog secara formal..ni belum siapkan kad lagi..malas beno nk mendecorate kad jemputan...

Kak Azian - he,he,,saja nk ngences akak...kalo kat kedai mamak pun selalu order roti jala

E-na Zarina berkata...

Salam noorma!
waaa rajinnya menjala...bila plak la E-na nk menebar jala ni..huhuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...