Sabtu, 24 April 2010

Masak Lemak Jantung Pisang + Udang

Salam semua kengkawan..buat apa hari Sabtu ni? aku macam biasa melakukan rutin harian iaitu masak, masak dan masak.. oleh kerana hari ni cuti sekolah, so boleh ler memulakan tugas lambat sikit, pukul 7, kalo tak seawal 5.30 pagi dh bangun dan masak...tappi takpe, asalkan semua orang berpuas hati, kira ok lah tu...

Hidangan makan tengahari Sabtu.. banyaknyer lauk..hari ni genap 40 hari...so dh boleh makan udang...he,he... akhirnyer aku merdekaaa !!!!

Jantung pisang ni aku beli masa kat Pasar Tani hari tu.. balik umah, rebus dan simpan dalam esbox, so tahan ler lama sikit.. aku tanya Hang Jebat, nk rencahkan dengan ikan masin ker, dia jawab takmo..nk udang.. so inilah hasilnyer...


Daging Paprik. Kegemaran Irfan dan Along

Sayur kacang buncis goreng + cendawan

Air asam

Ikan cencaru bakar. Aku balut dengan aluminium foil pas tu bakar atas kuali leper jer..senang citer, malas plak nk kuar segala tempat pemanggang letrik tu.


0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...