Ahad, 25 April 2010

Nasi Ayam

Pagi tadi masa Hang Jebat nk kuar rumah pegi kerja, dia takde plak cakap nk makan apa tengahari ni... aku pun dh set dalam otak, tak mo masak..wakahkahkah...biar diorang makan megi jer lah...

Lepas jer dia pegi kerja, aku pun on ler laptop, main facebook, tup-tup tengok dia online... aku tanya ler.. tak kerja ker? siap boleh main games lagi?? (laki aku kerja luar...bukan dok ber'aircond dalam ofis mcm laki korang...)

So dia jawab kejap lagi dia keluar ler..rilex dulu...kami pun chat ler itu ini..(cewah..kes zaman bercinta dulu takde chating kat pc, so sekarang ni ler nk mula)..dia tanya nk masak apa? aku jawab ler megi..last2 dia suruh masak nasi ayam..aku apa lagi, terus pegi dapur, keluarkan ayam..lepas tu check plak stok sayur dalam esbox..alamak cuma ada tomato yer...daun sup, daun bawang, daun salad, tomato dan timun sume takde...ish..kang kalo tak beli, tak lengkap plak nasi ayam aku...

Nk suruh Hang Jebat belikan masa balik nanti, takut dia terlupa plak..yelah, dalam kepala otak asyik ingat Nasi Ayam jer..so aku amik keputusan pegi beli sendiri kat pasaraya dekat umah ni...

Tengok si Ryan nenyak jer tido dalam buai..aku turunkan dia ke bwah..suruh si along jaga.. susu dah siap, aku pun apa lagi, terus start keje....berdezup ler...cepat2 beli...sampai umah, anak2 aman jer..takde berkelahi..elok jer jaga adik..alhamdulillah....

Taip2 ujung minggu mesti buat nasi ayam, kalo tak buat pun, mesti nk membeli kat pasar malam...


Sup untuk Nasi Ayam Hainan. Teringin jugak nk buat nasi ayam penyet macam kak Ina KL tu..nanti lah dulu..


cili dan kicap.. alamak, aku lupa snap gambo nasi ler.. ni kes nk cepat makan...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...