Khamis, 8 April 2010

Bubur Oat

Salam semua. Apa khabar !!!

Hari ni dh 24 hari dalam pantang (pantang ker..ish..idak ler sangat..) tp berat badan baru turun 12 kg. Sebelum bersalin ari tuh, berat aku 75kg, skang ni baru 63. Ish..takleh jadi ni....

Dalam seminggu, aku dok makan oat ni jer.. kenyang dan sedap. Hari ni aku buat bubur ler plak.


Resipi
-oat secukupnya
-bawng merah-dihiris
-bwang putih-diketuk
-hirisan daging ayam
-cendawan

Cara-cara
1.Tumis bawang merah dan bawang putih hingga naik bau.
2.Masukkan ayam, goreng hingga masak.
3.Masukkan air, diikuti dengan cendawan
4.Masukkan aat. Tambah air ikut kepekatan yang dikehendaki.
5.Perasakan dengan garam dan perasa
6.Masak hingga oat kembang...
7.Tabur bawang goreng, daun sup dan daun bawang.. Siap



Ok..bye dulu...

3 corat coret:

Datin El berkata...

salam noorma..bestnye dapat kuruskan badan akak ni nak kurus tapi nak makan..hehe..oat tak nak lah dah jemu..

Noorma berkata...

datin el - saya ni mmg kena kurus akak, kalo badan naik, kang cepat dapat asma, semput... nk kurus mmg susah kan, tp nak naikkan badan cepat jer..tak payah disuruh2..kengkadang jeles ngan kengkawan badan kerding makan banyak..

indahhouse berkata...

salam kak noorma,
selamat berdiet kak. hihi. oat memang menjaga kesihatan. kalu saya tak sanggup makan oat seminggu. caiyok..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...