Jumaat, 9 April 2010

Lempeng Pisang, Lempeng Kelapa

Hari ni baru tercapai nk makan lempeng pisang ni. Jenuh nk tunggu pisang masak....he,he.....Rasanya tak cukup kot kalo lempeng pisang jer..so aku buatlah jugak lempeng kelapa. Seperti yang dijangka, sume licin....

Gambar kat bawah ni masa dalam kuali... tengah masak...

Senang jer kan nk buat lempeng pisang ni kan.. cuma tepung gandung, pisang lenyek, gula, sedikit garam. Versi ni aku letak kelapa parut sekali..senang citer... lemak2 manis jer rasanyer...wallah..teringat zaman kecik2 dulu, mak selalu masak lempeng waktu petang. Makan ngan kopi O..

Untuk lempeng kelapa, lagilah senang, cuma tepung gandung, kelapa parut, air dan sedikit garam...gaul rata dan tempek ler kat kuali...siap !!! lempeng ni sedap dimakan ngan gula. Kalo mak aku, dia suka cicah ngan kari ikan...apapun sume sedap (ni makanan orang kampung@orang susah...kalo kat KL ni sume siapkan duit jer...tak gitu?? )



OK..sampai sini dulu......

1 corat coret:

indahhouse berkata...

salam kak noorma,
saya pun nak lempeng kelapa...bungkus satu ya kak...hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...