Selasa, 6 Januari 2009

Sweet Corn

Selau beli jagung kukus kat luar/pasar malam, tapi tak pernah buat sendiri. Hari tuh, masa g Hero terpandanglah biji jagung ni. Oh, agaknya benda nilah yang buat corn in cup tu yer. Aku pun belilah...
Balik rumah dan kukus, letaklah mentega dan garam. Kalo ikut respi Hana tu dia letak susu pekat manis, so aku pun letak ler..dan ngap


eee...apasal tak sedap? bukan pasal resepi atau bahan-bahan yang aku letak dalam tu, tapi biji jagung ni rasanya tak sedap lah. Masa gigit tu boleh terasa lapisan keras kulit jagung ni. Isinya pun dh tak manis. Harapkan nama jer 'Sweet corn' konon. Tapi rasa hampeh!
..inilah akibat pemalas, kalo beli jagung tongkol dan balik rumah kutil sebiji-sebiji isi jagungnya kan boleh makan dengan sedap. Tak payah merungut. Inilah pengajarannya. Jangan ambil jalan mudah!

5 corat coret:

Rafizah Nordin berkata...

noorma,bukan sebab malas tp sbb Noorma dah terkena.jagung tu mungkin stok lame punye. kite pun sll beli jagung dlm paket tu dah kukus sendiri tp elok je.cume baru2 ni kite beli dan simpan dalam peti ais lame sgt.jagung tu dah tak manis dan bila gigit dah tak krap krup lagi.
a'way mcm janji lak kite hari ni erk...tp kite wat bubur jagung...mmg beli jagung tongkol kat pasar malam aritu, 7 tongkol RM4,murahlah kan...

kakchik berkata...

kakchik pun teringin gak nak buat sendiri jg stim ni, selalu sangat dok perabis RM2 untuk beli 1 cwn jg. tapi tak mo lah terkena cam noorma ni, mgkn jg stok lama tu.

hana berkata...

alahai syiannyerr.... mmg btol la noorma kene tgk jagung tuh btol2! kdg tuh mmg hampeh! baik bli yg fresh pueh ati! tkpe...len kali leh cube lagik! :)

anawahid berkata...

noorma ... pilihan terbaik, kutil sebijik2....wakakakaka

FAZLINA AZIZ berkata...

jagung yg beli dlm peket tu xtahan lame.asyik nk kne nyah beku je.klu kua kan kejap,terus masam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...