Khamis, 8 Januari 2009

Karipap

Juadah minum petang hari ini. Kalo jusim sekolah ni, tiap-tiap petang aku kena buat kuih, sbb bila Farisya balik sekolah, dia mesti nk mencari makanan. yelah, sampai umah pun dh pukul 7, lepas tu kelas agama dan fardu ain sampai pukul 9.30. Balik tu baru makan nasi. Kesian kan...zaman aku dulu tak payah ke sekolah agama pun. Mana taknya, zaman aku dulu takde subjek bahasa arab.

Dh lama aku tak buat karipap, so kalau buat tu kena banyak sikit, sbb anak bujang aku tu memang hantu karipap. Dia sorang jer boleh bedal sampai 5,6 ketul. Belum si kakaknya lagi. Dan bapaknya lagi. Paling sikit pun kena buat dalam 20 biji. Baru cukup.

Oleh kerana terpaksa buat banyak, rupa bentuk karipap ni pun tak brapa lawa. Setakat leh masuk perut cukuplah. Syukur sbb hubby aku tak banyak songeh. Janji leh makan sudah. Yang penting dia tak payah keluar ke kedai setiap petang untuk beli kuih. Jimat duit laling aku..ha,ha,ha.....

Respi karipap ni, cari jerlah dalam kichen kabinet aku tuh..gerenti ada, dh selalu buat.

0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...